Bergerlägret del 1

Jag som var ansvarig för årets läger hade höga förväntningar samtidigt som jag var nervös över att det inte skulle bli så bra som jag fantiserat om. Men jag hade inte behövt oroa mig, det blev så himla bra!!
Lägret startade vid fem-tiden på fredagen. Jag är så imponerad över att så många kunde komma till den tiden, de flesta hade ju väldigt långt att köra.
Vi fick våra rum och installerade oss och alla var vi nog nöjda med boendestandarden. Dom som ville fick enkelrum och andra delade rum. 
Jag, Linda och Åsa delade på ett av de större rummen och var mycket nöjda med det. Vi har ju delat rum tidigare och trivs med småpratet i samband med sänggående och morgonstök.
Efter incheckningen (för det var faktiskt hotellkänsla) fick vi kika på söklabben och alla hundar fick vara inne och miljöträna på plattformen.
Kira tyckte att det var helt okej uppe på plattformen, men ljudet som blir när man rör vid plåten var läskigt, men bara tills hon insåg att man fick godis där.
En kortare föreläsning hann vi också med innan det var dags för middag. Mycket god middag och en varm och trevlig stämning runt borden, trots att alla inte kände varandra sedan tidigare.
Det jag gillar mest med klubbens läger, är att alla är jämnlika och det spelar ingen roll vilken hund man har eller vilken uppfödning den kommer ifrån. Inte heller rangordnas man utifrån bostadsort, hundkunskap eller raserfarenhet utan man blandar sig i en salig röra och har bara trevligt ihop! :)
Efter maten fick vi prova att "torrhandla" Det var alltså Kim som lekte hund och vi skulle klicka, sköta plattformen och belöna rätt (många glada skratt kan jag lova)
Här kommer lite bilder från fredagen.

Om det är någon som inte vill vara med på bild, så säg bara till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0