Bergerlägret del 2

På lördagen hann vi med hur mycket som helst! På eftermiddagen vet jag att det som gjordes på förmiddagen kändes som flera dagar tidigare?
Vi började med en mysig frukostbuffé och hann med en hundpromenad i det närmaste området. Kallt och ruggigt väder, men mestadels uppehåll. (Som den kloka norrlänning jag är, hade jag inte ens tänkt på att packa långkalsonger!)
Vi delade in oss i två grupper och gick till var sitt söklabb med Kim och Pierina som instruktörer. Båda labben har en glasruta, så att man kan kika in på varandra, vilket är trevligt när man står och väntar på sin tur.
Kira gillade plattformen och för varje gång hon gick upp, byggde hon upp mer och mer förväntan.
Duktig var hon också, började med frolic i burken, sedan blev det te och det fungerade utmärkt!
Ibland hade jag Kira med mig i korridoren/hallen utanför och ibland fick hon vara på vårt rum för att koppla av.
Jag är lika faschinerad varje gång jag träffar så mycket bergers, men det är aldrig salgsmål, möjligtvis lite gruff om det blir konkurrens om mat men i de flesta fall var hundarna lösa runt benen på oss.

Samma som alltid - vill ni inte synas i bloggen, så säg till.



Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken tur att du har en förutseende vän som hade packat ner ett par långkallningar extra :p

Saknar redan bergerlägret! Vad roligt det är att träffas med massa rasfränder!

Svar: Ja, hur kunde jag åka utan långkallingar? Tur att man är klok i Norrköping :)
Agneta Ärlestig

2012-11-11 @ 17:40:16
URL: http://blogg.passagen.se/liri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0