Tavelsjö runt del 1

I våras gjorde vi ju en vandring på nästan tre mil och det var väldigt trevligt.
Nu har vi varit på nästa vandring.
Tavelsjö runt är en gång/cykelled runt vackra Tavelsjö. Den har kommit till med enbart ideella krafter och är inte riktigt färdigställd ännu. 
För oss blev det 28, 59 km på 6 timmar med pauser inräknade.
Verkligen kul måste jag säga och vi planerar redan vårens vandringsdag.

Börjar rundan efter en av mina favoritvägar, här går jag ofta med hundarna.


Nere vid sjön efter "stugvägen"

Här ser man rakt över sjön till mitt jobb!

Gammal skylt.

Vacker björkallé

Linnea hade cykeln hela rundan.

Bron över Ökvattnet

På väg mot Lyckebo
 
Länk till kartan: http://www.umearegionen.se/download/18.232bb3eb132b9e0c2ca800072939/Tavelsj%C3%B6n+Runt.pdf
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0