bergsklättring

Jag och Tassa skulle ut på svamprunda en dag. Jag har hört rykten om ett ställe där det skulle växa gulingar och jag var mäkta sugen på att hitta dom.
Jag dubbelkollade kartor och hade gps:en i bilen och drog iväg.
Hmm....vilket jäkla berg!!
Jag hade faktiskt ingen aning om att det var så högt (kör förbi nere på vägen ofta)
Vi klättrade, flämtade och svettades - tungorna hängde vid knävecken på både mig och Tassa :)
Jag ville fota den fina utsikten och kanske få en fin bild på Tassa med utsikten som bakgrund, men jag fick ju hicka av rädsla när hon var så nära stupet!
Det blev några snabba bilder för att minnas en av de absolut vackraste höstdagar.

Sedan kravlade vi oss ner på andra sidan berget utan en endaste svamp i sikte. Vi tog bilen för att hitta det omtalade svampstället från en annan sida, men hur det gick får ni veta i ett annat blogginlägg. :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken vacker utsikt:) Träden flödar ju i färger!

Svar: Ja, vackert var det! Jag ska nog gå tillbaka nästa sommar och vara mera förberedd på klättringen. :)
Agneta Ärlestig

2012-11-01 @ 22:12:40
URL: http://blogg.passagen.se/liri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0