Vallning i Stöde del 2

När vi hade provat med lina ett tag, så provade vi att släppa mina hundar lösa i hagen. Det var ett smart drag av John-Åke. Mina hundar blir fort trötta i huvudet och tappade lite av drivet, men när vi tog bort linan fick dom en nytändning och det var enormt roligt att se hur spännande mina hundar tyckte att det var.

Ja, vad ska jag säga om hundarna då?
Kira är försiktig, måste ha stöd hela tiden än. Henne får man berömma och hejja på lite för att hon ska våga gå på. Kira är väldigt signalkänslig och känner inte bara av min röst och mina rörelser utan även min osäkerhet.
Tassa var toppenrolig i hagen! Hon gillar verkligen att vara där inne, men än har hon inte riktigt förstått vad som förväntas. Dessutom har hon inte orken i huvet, hon blir extremt trött mentalt.
Peppan var nog roligast att titta på. Det syntes lång väg att hon är van att arbeta med djur och arbeta tillsammans med Ingela. Hon var också den av hundarna som som hade mest mental ork.
Miva var duktig, i början var hon något fundersam och passade på att nosa och käka fårskit, men sedan tuffade hon på sig!
Ruffs har vallningen i sig, han visste direkt vad det handlade om, ville mycket men är så ung. Ruffs och Miva är bara 7 månader och har inte varit i en fårhage tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0