Sofiastugan

Jag och Tassa är på väg till Sofiastugan!

Några Kanadagäss ligger ute på åkern och spanar på oss. (Tassa fick aldrig syn på dom)

En av sommarens sista midsommarblomster? Och de vackra blå bären (Linda säger att det är Odon) växer intill de här röda som jag inte vet vad dom heter, men dom lyser upp så vackert i skogen på hösten. (Kanske heter dom snöbär?)

Tassa tog ett litet bad, hon vill inte gärna bada mer än tassar och ben, simmar gör hon bara om hon måste.

Så kommer vi fram i gläntan vid Sofiastugan! Ett underbart ställe som jag gärna besöker både sommar och vinter. (På vintern går jag över isen dit)
Hela platsen är fylld av lugn och ro med naturen som läkande kraft på trötta själar.
Stugan är alltid öppen och torr ved finns det gott om.

(kom ihåg till mig själv - måste visa Linda om hon kommer hit! :))




Kommentarer
Postat av: Linda

Oh, ja hit vill jag gärna gå! Glömde bort det i allt annat som skulle ses sist vi var uppe...

De blå bären är odon... om man delar dem är det som vitt/genomskinligt i... De är ätbara, men smakar varken till eller ifrån.. Blåbär är betydligt godare...

Svar: Nu har jag skrivit in det i texten.
Agneta Ärlestig

2012-09-15 @ 21:19:08
URL: http://blogg.passagen.se/liri
Postat av: Evy o Gunnar

Härliga bilder som alltid. Ser ut att ha fått likadan svans som Triton. Mycket hår på den nu fint tycker jag.

Svar: Ja, fast nu börjar hon fälla....:/
Agneta Ärlestig

2012-09-15 @ 21:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0