Förväntningar efter en fotografering

Motljus är bland det vackraste jag vet, men som jag sagt tidigare är det inte så lätt att hitta "rätt" läge i förhållande till solen. Jag tycker också att det kan vara svårt att se i displayen hur bilderna blir. Man har ju solen i ögonen och blir lite ljusblind upplever jag. Oftast ser man inte hur bilderna ser ut förrän man lägger in de i datorn.
Mina bilder har en tendens att få för mycket överstrålning eller vad det heter, det blir liksom ett dis över hela bilden. Färgstick gör också att modellerna upplevs randiga eller fläckiga.
Det gör inte så himla mycket, det kan vara väldigt fint på vissa bilder, men om alla bilder blir så, så blir jag faktiskt besviken på mig själv....:/


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0