Årets sista dag

Endast några timmar kvar och 2013 är snart över. Ett år som kantats av motgångar, sjukdomar och sorg. Men det har varit många glädjeämnen också. När lite mer tid har gått, kommer de tråkiga sakerna att blekna i minnet och alla roliga positiva minnen etsar sig fast och får större plats. Så finurligt fungerar människan :)

Dagen ägnar jag till tanter och farbröder på jobbet.
Kvällen ska spenderas med maken och eftersom vi har tonårsdöttrar kommer det att bli några vändor i bilen för skjuts och hämtningar. Vi planerar att äta gott, även om det inte blir nyårssupé. 
Tolvslaget firas sannolikt på samma sätt som de sista åren, inne i stan för att se fyrverkerier i väntan på att få samla ihop ungdomarna från diverse festligheter.
Jag hoppas verkligen att nyårsfirandet blir bra för mina tjejer och att den där pirriga känslan att starta ett nytt år infinner sig i ett glädjerus.

Jag skänker en tanke till alla hundar och hundägare som har bekymmer med fyrverkerier och smällare. För min del kan det gott sluta användas helt och hållet. Våra hundar har inga problem (än så länge) Men vi är också lyckligt lottade som bor där inget smäller, på sin höjd kan man höra och se på avstånd just vid tolvslaget.
Stackars de hundar som bor där det okynnes-smäller redan vid lucia och där det inte finns någon fredad plats.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!
 




Kommentarer
Postat av: mammakero

Snygga bilder! Har du använt stativ, eller är du extra stadig på handen?

Svar: Nä, så stadig är jag inte. Det var med stativ jag fotade. :)
Agneta Ärlestig

2014-01-01 @ 18:46:58
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0