Lightroom

Först laddade jag hem gratisprogrammet Gimp och testade det. Ja, det var väl inget fel på det, förutom att jag inte riktigt gillade det :/ Tror att det jag saknade var en bättre överblick över hela bildmappen när man sitter och redigerar.
Gimp får ligga kvar i datorn och jag tror nog att jag kommer att använda det till enskilda bilder som jag vill jobba med.
Nu har jag tagit hem testversionen av Lightroom och kikat lite. Där har man möjlighet att jobba med en hel bildmapp samtidigt och det finns stora redigeringsmöjligheter om man bara lär sig allt. :)
30 dagar får man prova gratis och som det känns nu, så blir det att investera i det programmet i februari.
Har kollat på youtube och googlat för att lära mig lite av funktionerna.
Moderskeppet hade en gratiskurs ute, men det var nog bara tillfälligt, för jag hann bara se de första avsnitten.
Det här är de första bilderna jag jobbat med.
(Orginalbilderna var väldigt gula och kontrastlösa)

(Fotograf är förmodligen Linnea och Katten heter Findus och bor hos min bror)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad konstigt! För jag kan se alla videosarna.

Svar: Hm, jag kunde se dom på Amandas dator? Testade allt möjligt men till slut återgick jag till IE webläsare, då funkade det även på min. :) Konstigt, men man ska väl inte förstå allt som en dator gör..:)
Agneta Ärlestig

2013-01-03 @ 18:43:04
URL: http://blommigasaker.devote.se
Postat av: Rebecca

svar: Nej men det verkade ju riktigt konstigt. Om webbläsaren spelar någon roll så använder jag google chrome. Tur att det funkade sen iallafall! :)

2013-01-04 @ 00:24:30
URL: http://blommigasaker.devote.se
Postat av: Linda

Ser fina ut tycker jag!

Svar: Tack, nu blir det lite av en utmaning att redigera bilder som jag inte lyckats med i det andra programmet. :)
Agneta Ärlestig

2013-01-05 @ 10:39:19
URL: http://blogg.passagen.se/liri

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0