Fototriss - Siluetter

Veckans fototriss inspirerade mig och jag fick roliga idéer så fort jag läste temat.
Tur att jag har snälla barn som ställer upp när min skaparlust kryper fram.
Yngsta dottern fick agera modell med tunna kläder liggande som en strandad sköldpadda i den kalla snödrivan! :)
Jag lyckades inte exakt, så jag har fått justera exponering och kontrast för att få siluetten mer framträdande.
Det är fortfarande svårt att redigera bilder i lightroom, Jag upplever det som att bilderna ser annorlunda ut när dom kommer upp i bloggen, t.ex tycker jag att Amandas ansikte var mörkare i redigeringsprogrammet, men man lär sig väl med tiden.
Andras fototrissar kan ni se här.

Bonusbilder



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jättefina bilder! Den sista bilden i trissen var min favorit :)

Svar: Den gillar jag också, fast den gör sig bättre ensam (i stället för en triss) eftersom den är så "blå"
Agneta Ärlestig

2013-03-26 @ 20:06:17
URL: http://rebeccaritzen.blogg.se
Postat av: R.E.

It's fantastic that you managed to make 'living photohunt'. Bravo!
Sry, jag förstår svenska, men att skriva det inte so bra.

Svar: Kul att du tittade in hos mig, välkommen till baka!
Agneta Ärlestig

Postat av: Ekströms Bilder

Oj vilka fina foto!!! Häftigt med den röda himlen.

Svar: Tack! Jag har varit på din sida och kikat, din triss var väldigt bra!
Agneta Ärlestig

2013-03-27 @ 23:22:59
URL: http://www.ekstromsbilder.blogspot.se/
Postat av: Elisabeth

Underbara bilder! Gillar allihopa!

Svar: Tack!! Tittat in på din fina blogg nu :)
Agneta Ärlestig

2013-03-29 @ 17:05:42
URL: http://www.lajsa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0