Borgafjäll 5

En eftermiddag då ungdomarna varit några timmar i slalombacken, ville dom ut på en skotertur senare på dagen. Jag valde att gå en promenad med Tassa och ta det lungt i stugan.
Det här är alltså inte mina bilder utan bara flickornas.
Vädret slår om snabbt i fjällen och man känner sig ganska liten då sikten bara försvinner helt plötsligt. Man får vara klok och hålla ihop och aldrig avvika från skoterleden. Det kan vara nog så trixigt att hitta rätt då ledmarkeringarna dekoreras med snö så de knappt syns.
Jag hade skickat med dom en termos med varm apelsinglögg som dom sörplade i sig innan dom vände tillbaka igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Läckra bilder! Särskilt de översnöade markeringarna för lederna!

Svar: Ja, när flickorna kom tillbaka till stugan med bilderna i kameran, så ångrade jag att jag inte följde med på den turen.
Agneta Ärlestig

2014-04-06 @ 10:41:22
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0