Wärdshuset Prästgården

I sommar har det öppnat ett nytt café i min by! Det är den gamla prästgården som inretts till café på nedervåningen  och B&B på övervåningen.
Jag har varit där flera gånger i sommar, både privat och i mitt jobb. Yngsta dottern har dessutom sommarjobbat där så då är det ju ännu roligare att besöka stället.
Det ligger väldigt vackert till, en av byns bästa utsikter vill jag påstå :)
Kul att den gamla byggnaden lever vidare och används!
Klicka in på länken om du vill veta mer om Wärdshuset Prästgården.

En av bygdens driftiga föreningar, "TuRe" har sammanställt så fina pärmar som ligger ute på alla ställen värt ett besök runt om i byarna. Som en turistinformation liksom, man besöker ett ställe och läser om nästa så blir det en trevlig kedja :) (Om jag inte har helt fel, så ligger pärmen på Umeå turistbyrå också)
 



Kommentarer
Postat av: mammakero

Ja, gamla hus ska verkligen inte stå tomma och oanvända! Särskilt prästgårdar, för de gårdarna byggdes alltid på de finaste platserna! Denna prästgård var inget undantag där inte!! Härligt ställe!
Jag har gått igenom alla mina Instagrambilder och skrivit upp deras antal gillade på ett papper. När jag senare gör kollage så kommer jag att flytta bilderna från Iphonen till datan och göra kollagen i PhotoShop! Om jag ska göra mindre kollage till själva Instagram, så laddar jag upp de bilder jag vill ha med i en app som heter PhotoCollage. ;D

Svar: Dina instagrambilder är alltid så fina, värda att spara och skriva ut på fotopapper!
Agneta Ärlestig

2014-08-06 @ 09:57:27
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0