Nyårsmiddagen planerad

Nyårsafton blir vad man gör den till.
Eftersom jag jobbar i vården, så jobbar jag i snitt varannan nyårshelg, men de lediga nyårshelgerna:
När jag var ung så hade jag ofta stora planer många veckor i förväg, valde och vrakade och försökte välja den största och bästa festen att delta vid.
Så kom barnen och när dom var små, fixade vi ofta stora bjudningar med andra småbarnsföräldrar, då var det storleken på fyrverkerierna som räknades.
Efter det skaffade jag hund och fyrverkerier förlorade sin tjusning.
Ju äldre barnen blev, desto mer handlade det om att vara nykter och hämta ungdomarna med bil efter tolvslaget.
I morgon ska ena dottern ut på festligheter med vänner, men den andra dottern kommer hem och äter middag med oss i alla fall. 
Just i skrivandets stund är jag superförkyld och känner mig riktigt vissen, men om jag bara piggar på mig lite så ska jag jobba tolvtimmars-pass på nyårsdagen. (Det betyder att jag lägger mig för natten halv elva på nyårsafton.)
Jag och maken komponerade nyårsmenyn tidigare idag.

Förrätt: Pilgrimsmusslor med mango och avocadosalsa.
Huvudrätt: Brässerad älgkalvfilé i trepepparsås, rostade rotfrukter och stekt sparris
Efterrätt: Passionsfruktstiramisu med jordgubbar


Hittade inga bra bilder på nätet, men om jag orkar ska jag fota det vi lagar i morgon och då kan jag lägga ut recepten också! :)

Kommentarer
Postat av: mammakero

Det lät jättegott!
Pilgrimsmusslor har jag aldrig ätit, men det ser jättegott ut! En sak vi bara måste prova någon gång!
Hos oss har vi haft samma upplägg av nyårsfestligheter! Iår blir det jättelugnt.
Vi ska inte ens äta middag med vänner som vi gjort de sista två åren. Iår blir vi hemma med älsta dottern och hennes pojkvän, medan yngsta dottern ska på fest! Enda skillnaden är att jag inte behöver hämta barn, eftersom vi bor mitt inne i stan, annars verkar vi vara i samma åldersgrupp! Hahaha!!
Gott nytt år!

Svar: Ja, det är mer än en gång jag tyckt att våra liv är lite lika! :). Det beror kanske på att vi är i samma fas i livet och har rätt jämngamla barn.(Jag inbillar mig att vi skulle trivas tillsammans om vi bodde grannar. :) )
Önskar er ett gott slut och gott nytt!! Sköt om er!
Agneta Ärlestig

2014-12-31 @ 10:41:28
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0