Norge 2013 (11)

Vårt mål var att vandra till Storsaeterfossen från Westerås. Vi kikade på de tre ledalternativen och beskrivningen på svårhetsgrad en stund och bestämde oss för medelsvårigheten. Ganska snart upptäckte vi att det var mer än tufft. Det var lerigt, blött och halkigt. På många ställen fick vi klättra och det var så brant och stenigt och halt att vi lyfte/bar hundarna ibland. Hade vi inte varit två, hade vi inte tagit oss upp, för vi fick verkligen hjälpas åt.
Naturligtvis hade det varit enklare om inte hundarna varit kopplade, men koppeltvång råder i Norge och särskilt på såna här ställen. Sedan skulle jag inte drömma om att släppa lös två galna bergers när man inte vet vart nästa stup kommer.

Eftersom vandringen var rätt tuff för oss, så fick jag inte fram kameran på många ställen under färden. Men när vi kom fram till vattenfallet tog vi en välbehövlig fikapaus med underbar utsikt.

Uppe på den gröna "hyllan" ovanför vattenfallet, har man möjlighet att fota strömmen före vattenfallet. På motsatta sida på plätten gick vi ner på en väldigt stenig och brant backe som tog oss ner under plätten.. och även senare under vattenfallet. 550 möh och totalt underbar utsikt.. värt plågan att ta sig dit!
Svårt att återge på bild hur det såg ut, men jag kan säga att jag var livrädd när jag klättrade ner där och livrädd för att stå bakom vattenfallet. Men jag är glad att jag gjorde det.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0