Norge 2013 (18)

Vi åkte neråt längst Trollstigens svindlande vägar.
Personligen tyckte jag att vi hade åkt både krokigare och vackrare vägar de tidigare dagarna. Trollstigen kändes lite överreklamerad faktiskt.
Men så här i efterhand tänker jag att upplevelsen nog hade blivit annorlunda om vi sluppit den tjocka dimman.
Vi hade nog också tyckt annorlunda om vi kommit till Trollstigen först på resan. Men när man ser så mycket vackert så blir man tyvärr lite förblindad efter ett tag..:(

Nästan alla krokar på Trollstigen har fått namn och det är ju lite kul.
Vi hann inte långt innan dimman plötsligt lättade! Lite snöpligt, för nu kunde vi se uppåt lika bra som vi inte kunde se alls nedåt tidigare..:/

Syns inte på bilden här ovan, men där uppe på kanten är den där utkiksplatsen vi var på.
Halvvägs ner kommer man till den omtalade Stigfossbrua. Den var enormt vacker! Jag hade kunnat stå där länge och titta, men blev lite irriterad på alla turister som parkerade som idioter och trängde sig framför min kamera. Det var mycket folk där.
Den vackra bron byggdes 1933-1935 och vattenfallet är 180 meter om jag läst på rätt.
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag njuter av dina vackra Norgebilder! Ett sagolandskap!

Svar: Tack min trogna läsare! ;)
Agneta Ärlestig

2014-03-01 @ 12:53:24
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0