Norge 2013 (3)

Vi åt en mysig hotellfrukost i Åre, med en härlig utsikt.

Sedan lämnade vi Åre bakom oss.

Efter en stunds körning, var det dags att rasta hundarna. Vi stannade på en plats som jag tror heter Ånnsjön. Det var det grönaste vatten jag sett någon gång! Syns inte riktigt på bilderna, men jag misstänker att mycket av "grönheten" kom sig av speglingar av de gröna träden.

Strax efter det, så åkte vi över gränsen och befann oss i Norgeland.

Vi såg mycket fina fiskevatten och stannade i Meråker för att kolla om det gick att fixa fiskekort lite snabbt, men det var inte så enkelt.
Struntade i det och stannade vid älven Stjördalsälva för lite fika och hundrastning i stället.
Ett väldigt trevligt ställe och vägen följde älven paralellt i många km, eller kanske till och med mil?
 


 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Kul med dessa bilder, fast jag har väntat ett halvt år på dem.... Hahahaha!!! Jag har aldrig varit i fjällen under någon annan årstid än vinter... Fina bilder!

Svar: Det är fint i fjällen alla årstider, synd bara att det var så dåligt väder.
Agneta Ärlestig

2014-01-05 @ 22:01:56
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0