Ny säng

Vår gamla dubbelsäng har gjort sitt. Vi köpte den för ungefär 18-19 år sedan och då var det vår dyraste ägodel. Vi hade aldrig tidigare köpt en möbel för så mycket pengar!
Men, nu har den faktiskt tjänat klart. Både jag och maken har problem med kroppen och det ska väl inte vara så att man har mer ont när man vilat i sängen en hel natt, än senare på dagen när man arbetat??
Själv har jag problem med sömnen i allmänhet, värk i både nacke och ryggslut och bäddar nu med diverse kuddar och annat för att hitta en ställning som är möjlig att somna i.
Häromdagen bestämde vi oss för nya sängar, men.........


Nu måste vi ju fixa om i sovrummet!! :)
Tapeterna är från 1996 och var säkert väldigt fina just då. Men nu vill jag inte ha mintgrönt, rosa och bred bård på mitten! 
Så, nu måste vi hitta en "kvickfix" för vårt sovrum. Omtapetsering och ny säng, nya sängbord, en hylla och kanske nya gardiner, det får räcka. Att måla om tak, byta ut andra möbler, lägga in klickgolv och måla fönster - det får bli ett annat år helt enkelt.

Jag och maken har inte alltid samma smak, så det är inte det enklaste att renovera och inreda hemma hos oss. :)
Lite inspiration till vidare...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0