Nyårsafton

Nyårsafton blev en fin kväll. Jag jobbade på dagen och under tiden hade maken och döttrarna fixat och städat hemma.
Den äldre dottern skulle ut med sina vänner, så jag fixade middag för tre i år.
För att fira att vi äntligen har vårt älskade uterum, bestämde vi menyn utifrån det.
I vår "kamin" kan man även grilla, det var därför vi köpte den. Grillgaller och stekhäll följer med.

Vi dukade i uterummet (med ostruken duk, jag vet svärmor! :O ) och grillade en riktig sommarmeny. Kycklingspett, baconlindade bananer och allt som hör sommargrillen till.
Inne fixade jag "potatisrullar" (Smördeg med pressad potatis och västerbottensost. Skärs som rulltårta och gräddas i ugn.)
Länge sedan vi hade en sån mysig nyårskväll, vi pratade, skrattade och yngsta dottern gjorde sig samtidigt redo för en kväll med vännerna.
Efterrätten serverades ala 80-tal, med tomtebloss och allt :)
(Varma hallon, glass, passionsfrukt)
Efter lite skjutsningar av ungdomarna, så firades tolvslaget med maken och hundarna i ett varmt och mysigt uterum. En bra nyårsnatt som gör mig nyfiken på hur 2014 kommer bli. - Bra hoppas jag!!! Om inte annat, så bättre än 2013 tack..

Kommentarer
Postat av: mammakero

Finfina bilder! Maten såg så smaskig ut! Och nostalgisk blir jag då jag ser tomteblossen i glassen! Härligt med en kamin med grillmöjligheter!

2014-01-25 @ 15:08:31
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mammakero

Finfina bilder! Maten såg så smaskig ut! Och nostalgisk blir jag då jag ser tomteblossen i glassen! Härligt med en kamin med grillmöjligheter!

2014-01-25 @ 15:08:32
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mammakero

Finfina bilder! Maten såg så smaskig ut! Och nostalgisk blir jag då jag ser tomteblossen i glassen! Härligt med en kamin med grillmöjligheter!

2014-01-25 @ 15:08:33
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Anonym

Ursäkta spamet! Det hakade upp sej när jag skulle skicka...

Svar: Ha,ha! Jag blev så glad över att jag fått fyra kommentarer! :)
Agneta Ärlestig

2014-01-25 @ 15:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0