Halvårsrapport på min Bucketlist-2014

När jag lade upp min "bucketlist" i januari var det någon som sa att det skulle vara kul att se hur det gått efter ett halvår. Så, nu ska ni få höra! (Läsa)

Bucket list för 2014

* Göra något impulsivt - räknas det att maken spontanköpte en skoter ungefär på samma sätt som när jag spontant köper en chokladkaka? :) Nähä, men att jag på 5 minuters betänketid anmälde till en weekend-hundkurs i "mantrailing" !
* Lukta på liten bebis - Yes, min färskaste brorson! <3
* Gå på bröllop - Nä, fast jag har folk i min omgivning som är "lämpade" för det steget. :)
* Ställa ut Tassa i Norge eller Finland - Nä, inte det häller. Var till Norge, men hittade ingen utställning som passade vår resrutt.
* Skapa en förändring för min fysiska hälsa - Har startat några gånger, ordnat sulor, varit till företagshälsan, börjat äta hälsosammare och nått min trivselvikt, men jobbar fortfarande på att lyckas med helheten.  
* Lära mig mer om Lightroom - Nja...nåt litet kanske jag lärt mig?


* Gå en heldagsvandring - Nej, finns inte på världskartan med mina fötter :(
* Dricka champagne, för att fira något - Nä, men vi har en del att fira framöver :)
* Säga nej till det jag inte vill göra - Jag tackade nej till ett jobberbjudande som inte kändes bra
* Pimpla på isen - Yes Borgafjäll på sportlovet!
* Dricka champagne "bara för att" nån gång - Yes! och det blev så himla perfekt!! :)
* Paddla kanot - Nä...det har jag typ glömt att jag hade på listan?
* Ta långa hundpromenader - Nä, även där är det fötterna som trilskas.
* Åka till Frankrike och se Pyreneerna - Haha, nä inte i år heller :) Men en självklar punkt på kommande listor!
* Plocka mycket gula kantareller - Nä, men dom är ju inte klara än här uppe
* Åka till en Europeisk storstad - Nope!
* Besöka min moster - Nope! (fast min bror har varit där i alla fall)


* Fota newborn-bild - Japp! Williot 8 dagar :) <3
* Mamma/dotter-weekend - Nä, än har det bara blivit en shoppingdag i grannstaden.
* Åka skoter - Yes på sportlovet.
* Skapa mer familjetid - Ja, där känns det som att vi lyckats, prioriterar på ett helt annat sätt nu.
* Köpa något nytt fotorelaterat - Ja, där har vi något spontant, mitt svindyra 70-200 objektiv!
* Renskriva min mammas anteckningar - Nää
* Göra fotoböcker av mina bilder - Nää


* Göra om vardagsrummet - Inte påbörjat vad jag kan se i alla fall :)
* Åka till fjällen - Jo, men vi fick ju till resan till Borgafjäll på sportlovet.
* Köpa ny säng - Jajjemen, den är underbar!
* Träffa mina bröder oftare - Nja...inte så att jag är nöjd:/
* Plantera ett körsbärsträd - Nä, det var ju det också...
* Göra något viktigt för mig själv - Hm.?..sökt och kommit in på högskolestudier på distans till hösten
* Roadtrip med maken - Ja, Lofoten i Norge.
* Göra om sovrummet - Ja och det blev såå bra, sover som en princessa med ny säng och nytt rum!
* Fota blåsippor - Nä, men jag har kollat av vart jag ska gå nästa år. Sveriges nordligaste bestånd finns inte så långt från mig.


Jag vill inte:

* Gå på begravning - Inte behövt än :)
* Se min familj må dåligt --
* Bli sjukskriven - Nej, jag har klarat mig.
* Tacka ja till saker jag inte vill göra - Har inte gjort det, även om det ställt till en del trubbel för mig att tacka nej till jobberbjudandet.
* Jobba för mycket - Än har det gått bra, får se hur det går när studierna börjar.


Bonussaker som jag inte visste att jag borde haft på listan
:
Jag har fått fota gravidage! Linas, tre dagar innan förlossning.
Fått uppleva dotterns student med allt vad det innebär, vilken glädje!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0