Nyfiken på en staty

Jag satt och läste i facebook-gruppen "Du vet att du är från Umeå.." Där visades en dag en bild på en staty som jag blev nyfiken på. Den skulle finnas i en turbinhall vid Baggböle Herrgård, där har jag varit mycket och promenerat, men aldrig sett statyn. Jag bestämde mig för att åka dit och hitta den.
Jodå, det var inga som helst problem att hitta den. Gå bara trappan ner från herrgården och mot turbinhallen där det finns en dörr. Jag har ju sett den dörren tidigare, men har aldrig förstått att allmänheten faktiskt får gå in där?

En skojig upplevelse, jag trodde nämligen att statyn var en kvarleva från 70-talets ungdomstillhåll. (Grafittin på väggarna var nog det som lurade mig)
Men det visade sig att det var ett rätt nyligt instalerat konstverk, som faktiskt hörde till konstvägen 7 älvar (som inte ligger i närheten av denna staty)

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0