En riktig skitdag

Veckan hade en dålig start, idag blev det värre och i morgon väntar jag mig kulmen på eländet. Jag har lust att krypa under en filt och sura lite för mig själv.
Jag ser fram mot helgen, då är jag nog redo att krypa fram från filthögen och möta det nya på bästa sätt. Man väljer själv hur man ska möta och bemästra motgångar och förändringar.
I dag väljer jag att kura, så kanske jag får kraft att byta ordet förändring till förbättring.

Inspirerande, klämkäcka träningsbloggar i all ära, men alla kan vi ha en dålig dag.
Jag gillar den här bloggen, det behöver inte vara så himla perfekt och presterande jämt, alla har vi olika nivåer och mål. Alla är unika.

Kopierat från PT-Fia
Det är en skitdag. Den blir värre och värre ju fler timmar som går. Plötsligt står livet dig i halsen och alla dessa klämkäcka ord och citat bränner febrigt i pannan.

Du tänker att visst, du skulle kunna ändra inställningen och tänka att du är kaptenen i din egen jäkla livsbåt och styra skutan i de positivas hamn. Att återta kontrollen och bli glad. Att låta de mest banala händelser och ord rinna av dig som en stolt gås och känna dig odödlig av kraften att vända en skitdag till strålande. Men du orkar inte. Vill inte.

Just idag vill du bara packa ner dig i en luftig filt, inbilla dig att livet är meningslöst och stänga av telefonen. Få hitta tröst i att här och nu känns precis allt piss och det är okej.

Du behöver inte bli positiv i den här stunden och du behöver inte hurtigt tänka att i morgon är en ny dag. Det duger bra att bara vilja gräva ner sig i det här tunga och stanna där. Utan plan på fortsättning eller förändring. Utan ambitionen att någonsin bli glad igen och utan viljan att rycka upp sig. Just idag är det okej att det är en skitdag. Det räcker så.

 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0