Selsknösen 13 februari

Jag och Ingela hade bestämt oss för en hundpromenad, vi packade våra ryggsäckar, lastade hundar i bilen och möttes på plats.
Vår tanke var att vi skulle gå på skoterspåren, men så bra gick det inte. Det hade snöat en del och temperaturen låg runt noll.
Men vi traskade på med gott humör. Första 500 metrarna gick rätt bra, men sedan blev snön djupare och blötare ju längre vi gick.
Jag skojar inte om jag säger att det som borde tagit 20 minuter tog över en timme!
Vi svettades och flåsade, vilket enormt fyspass det blev. Stundvis trampade vi så djupt att snön gick långt upp på låren.
Hundarna kämpade på bra, dom fick ju en del övervikt med alla snöklumpar i pälsen.
Men vi nådde till slut vårt mål, stugan vid utkikstornet uppe på Selsknösen!

Kommentarer
Postat av: mammakero

Bra gjort! Det är bland det jobbigaste som finns att pulsa i kladdsnö sådär! Mycket värre än att träna på gym! Fina bilder oxå!

Svar: Ha,ha! Ja, den där dagen behövde jag inte ha dåligt samvete för utebliven träning i alla fall :)
Agneta Ärlestig

2014-03-22 @ 21:06:21
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0