Bildmuseet Umeå

Lite bilder från när jag var och promenerade vid bildmuseet i Umeå.
Rätt nybyggt, med en speciell arkitektur. Jag tycker att det är vackert, men det råder delade meningar om det. (Som alltid när något nytt kommer upp tycker jag.)

I sommar har det varit en ljudinstallation utanför bildmuseet. I en döende tall har det satts upp högtalare och en jojkande same hörs tillsammans med skällande hundar. Fint!

Annat som finns att beskåda rund museet, är bland annat en enorm klädnypa, som "nyper ihop" en bit av gräsytan. Det nyaste är origami-kojan som hör i hop med en mossträdgård på ett annat ställe i stan som jag inte hunnit se ännu.

Men det finaste tycker jag endå är pianot som ställdes ut vid älvkanten, fungerande för vem som helst att spela på! Jättefint! (Dessvärre har det nu vandaliserats, så det finns inte kvar idag)

Och lite andra bilder från omgivningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0