Heldag med geocaching del 1

Jag och väninnan packade lunch och fikakorg och begav oss ut på äventyr.
Målet för resan var officiellt en loppis/antikaffär men om sanningen ska fram, var vi mest ute efter geocacher! :)
Vi började i en liten by med jättefin badplats! Det fanns också en fin agilitybana för hundar och i den byn lyckades vi också med konststycket att köra bilen in på det vi trodde var en skogsväg, men med tanke på hur folk tittade på oss börjar vi tro att det var  byns elljusspår?
Som jag sagt tidigare, hamnar man på de mest märkliga platser som skattletare! 
Ett ställe var nästan läskigt, kändes som att vi var där man inte fick vara? Men en cache ligger ju aldrig så att man behöver vara olaglig för att ta den. En märklig räls på en dammbyggnad? Rälsen slutade bara mitt i älven typ?
Sedan skulle vi ta en cache uppe på ett berg. Vi läste på ordentligt och det stod klart och tydligt att man kunde ta bilen dit. Men oj, vilken väg! Det var nog lämpligt för en skogstraktor med larvfötter, inte så passande för min stackars volvo! Men vi belönades med fin utsikt över en ensam skogstjärn på hög höjd.
Ännu en cache skulle vi ta och här kan det diskuteras om vår parkering var laglig...:/ Men vi var snabba och effektiva och kände oss som kungar då vi lyckades ta den utan att någon såg oss och utan att vi ramlade i vattnet. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0