på grön kvist

Jag har länge haft en idé om hur jag vill ha det ovanför matbordet i uterummet. Många, många veckor har jag letat efter trollhassel i trädgårdsaffärerna. Till slut gav jag upp, de jag hittade var svindyra och små, inte alls som det såg ut i mitt huvud.
En kväll gick jag på jakt i skogen, ville ha en knotig gren, men hittade ingen.
Tittade mig omkring i trädgården och upptäckte att syrenbusken hade kvistar som skulle duga tills vidare.
Letade reda på barnens gamla morakniv och gjorde en lättare avverkning. :-)
Sedan ägnade jag åtskilliga timmar till att vingla på bord och stolar i ett försök att fästa grenen svävande över matbordet.
På grenen satte jag fåglar och fjärilar, senare ska jag nog sätta en ljusslinga där med. 

Vet inte om jag har glömt att berätta om äppelträdet vi fick av Lina? En dag dök dom bara upp med det, med äpplen och allt! Toppentack!! :D
Jag köpte billiga solcellslampor att ha under körsbärsträdet och äppelträdet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Det är så roligt att fixa till saker hemma efter eget huvud och helst även från eget "land"! Grenar och kvistar är underskattade inredningsprylar! Snyggt blev det hos dej!

Svar: Tack!
Agneta Ärlestig

2015-08-30 @ 13:26:30
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0