Vita flygare och regnoväder

Försökt få bort ohyran med såpvatten och annat "snällt", men helt utan resultat.
Jag fick ta till hårdhandskarna och köpa klass 3 medel. Köpte också några pinnar man kunde stoppa ner i jorden på de växterna som inte var ätbara.
Möblerat om lite i krukorna också, köpt fina spaljeer för två av klätterväxterna.
Det har regnat massvis och ofta i sommar, så bilderna på regnmolnen har varit en vanlig syn. Vissa kvällar har dte varit så mörkt och mulet att man velat tända ljus och mysa som på hösten. Lite för varmt att göra upp en brasa, men man kan ju tända ljus i kaminen.
De gula daglijorna har stått fint, men efter några dagar avger dom en sämre lukt, därför ställde jag ut de innan de fick vissna helt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag har aldrig fått bukt med vita flygare. Eller spinn. Det värsta är att de verkar komma från ingenstans och sen fullkomligen svämma över... Ja, regnmoln har varit sommarens himmel varit fylld av ofta.

Svar: Usch, säg inte så där....tänk om jag får tillbaka dem? Spinn (tror jag?) fick jag på en jordgubbsplanta i ampel som jag tänkte ha i uterummet, den slängde jag genast ut!
Agneta Ärlestig

2015-08-07 @ 11:47:17
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0