Ett dygn i Stockholm

Jag fick en glad överraskning av min man i höst.
Han hade pratat ihop sig med Lindas man och dom hade gemensamt ordnat med ett dygn i Stockholm för oss fyra!
Det var så trevligt, jag träffar Linda allt för sällan!!
Jag och Maken tog flyget ner till Stockholm och Linda och hennes man åkte bil från Norrköping (det tog ungefär lika lång tid)
Vi möttes på centralstationen för färd mot hotellet. Där bytte vi om och snyggade till oss innan vi möttes för en drink nere i baren.
Vi tog sedan en promenad till Göta Lejon där vi såg Evita! Såå bra den var!! Charlotte Perelli är ju enastående duktig och en av de manliga huvudrollerna imponerade också stort, fast nu kommer jag inte ihåg namnet på honom.
Jag älskar att se teater, musikaler, show, dans, uppvisningar och opera mm live, det blir en helt annan sak att sitta och se det på riktigt och inte på film eller tv.
Mer än nöjd blev jag!!
Vi traskade i väg för middag och hamnade på ett trevligt ställe uppe på ett loft där golvet lutade betänkligt, men god mat och bra service! (restaurangen heter Magnus Ladulås)
Efter middagen lyckades jag övertala mitt sällskap att ta en geocache, ja dom var inte så svår att övertala och det blev faktiskt två st.
Vi slank in på en pub för en öl och sedan vidare tillbaka till hotellet för en pratstund i restaurangen tänkte vi....men där var visst nattklubb och ljudnivån därefter. :)
Avslutade en väldigt trevlig kväll på Mc Donalds av alla ställen!? Helt otippat!
 
 
Mera bilder från dag två kommer...
 
(Fotat 22/11-2014)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0