Hur gick det med Bucketlist 2014?

Jag skrev ju en Bucketlist i början av året, gjorde sedan en halvårs-avstämning här i bloggen.
Nu är det dags att summera hur det gick.

Nästa steg blir att skriva en ny eller att förnya denna lista för 2015!

Bucket list för 2014

* Göra något impulsivt - räknas det att maken spontanköpte en skoter ungefär på samma sätt som när jag spontant köper en chokladkaka? :) Nähä, men att jag på 5 minuters betänketid anmälde till en weekend-hundkurs i "mantrailing" !
* Lukta på liten bebis - Yes, min färskaste brorson! <3
* Gå på bröllop - Nä, fast jag har folk i min omgivning som är "lämpade" för det steget och nu hoppas jag på 2015 i stället!:)
* Ställa ut Tassa i Norge eller Finland - Nä, det blev inte av. Var till Norge, men hittade ingen utställning som passade vår resrutt.
* Skapa en förändring för min fysiska hälsa - Har startat några gånger, ordnat ortopedsulor och två par ortopedskor, varit till företagshälsan, men det hälsosamma livet avstannade ungefär vecka 10 – målet kvarstår alltså.
 * Lära mig mer om Lightroom - Nja...nåt litet kanske jag lärt mig, men någonstans tappade jag inspirationen till både fotande och redigering?


* Gå en heldagsvandring - Nej, fanns inte på världskartan med mina fötter :(
* Dricka champagne, för att fira något - Nä, tror att det glömdes bort.
* Säga nej till det jag inte vill göra - Jag tackade nej till ett jobberbjudande som inte kändes bra.
* Pimpla på isen - Yes Borgafjäll på sportlovet!
* Dricka champagne "bara för att" nån gång - Yes! och det blev så himla perfekt!! :)
* Paddla kanot - Nä...det har jag typ glömt att jag hade på listan?
* Ta långa hundpromenader - Nä, även där var det fötterna som trilskas.
* Åka till Frankrike och se Pyreneerna - Haha, nä inte i år heller :) Men en självklar punkt på kommande listor!
* Plocka mycket gula kantareller - Nä, inte ens trattisar blev det i år.
 * Åka till en Europeisk storstad – Yes!! I sista minuten hamnade vi i Berlin över julhelgen!
* Besöka min moster - Nope! (fast min bror har varit där i alla fall)


* Fota newborn-bild - Japp! Williot 8 dagar :) <3
* Mamma/dotter-weekend - Nä, det blev bara en shoppingdag i grannstaden.
* Åka skoter – Jodå, på sportlovet.
* Skapa mer familjetid - Ja, där känns det som att vi lyckats, prioriterar på ett helt annat sätt nu.
* Köpa något nytt fotorelaterat - Ja, där har vi något spontant, mitt svindyra 70-200 objektiv!
* Renskriva min mammas anteckningar – Nää, men har läst ett par dagböcker till.
* Göra fotoböcker av mina bilder - Nää


* Göra om vardagsrummet - Inte påbörjat vad jag kan se i alla fall :)
* Åka till fjällen - Jo, men vi fick ju till resan till Borgafjäll på sportlovet.
* Köpa ny säng - Jajjemen, den är underbar!
* Träffa mina bröder oftare - Nja...inte så att jag är nöjd:/
* Plantera ett körsbärsträd – Jo!! Fick ju ett av Torbjörn o Lina!!
* Göra något viktigt för mig själv – Ja, tycker att högskoleutbildningen på distans kvalificerar där!
* Roadtrip med maken - Ja, Lofoten i Norge.
* Göra om sovrummet - Ja och det blev såå bra, sover som en princessa med ny säng och nytt rum!
* Fota blåsippor - Nä, men jag har kollat av vart jag ska gå nästa år. Sveriges nordligaste bestånd finns inte så långt från mig.


Jag vill inte:

* Gå på begravning - Inte behövt än :)
* Se min familj må dåligt – Gick ju som det gick, man kan inte styra över allt.
* Bli sjukskriven - Nej, jag har klarat mig förutom ett par förkylningar.
* Tacka ja till saker jag inte vill göra - Har inte gjort det, även om det ställt till en del trubbel för mig att tacka nej till jobberbjudandet.
* Jobba för mycket – Gick inte som jag tänkt. De sista 6 månaderna har varit tuffa och överfyllda med jobb och studier.

Bonussaker som jag inte visste att jag borde haft på listan
:
* Jag har fått fota gravidage! Linas, tre dagar innan förlossning.
* Fått uppleva dotterns student med allt vad det innebär, vilken glädje!
* Dottern flyttade hemifrån, fick jobb och tog körkort
* Fått extra familjemedlemmar i form av fina, fina sällskap till mina döttrar!
* Lärt mig massor om mig själv!
* Börjat med geocaching!
* Hittat tillbaka till en saknad väninna!
* Evita och dygnet med Linda var toppen!

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: linnea

Du kommer väl ihåg att du är det absolut finaste man kan önska sig och att jag är evigt tacksam för att du är så lätt att prata med och jag älskar dig över hav och land och tillbaka!<3

Svar: <3
Agneta Ärlestig

2015-01-08 @ 23:29:11
Postat av: mammakero

Kul läsning! Det ser ut som du lyckats pricka in fler än hälften av din lista! Bonuslistan var härlig!

Svar: Ja, det var lite kul att summera, ska försöka mig på en ny "önskelista" för 2015
Agneta Ärlestig

2015-01-11 @ 20:53:00
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0