Kira 10 år!

I dag fyller Kira 10 år!
Fina Kira som föjlt mig på så mycket utställningar och upptåg, fast hon inte alltid har delat min förtjusning över den sporten. Hon har gått flera kurser med mig och barnen. Alltid pigg på att hänga med!
Men framförallt har hon varit med mig i skogen och på långa hundpromenader, min egen meditationskompis!
Det bästa som finns är att få borra ner näsan i hennes päls, hon luktar gudomligt. Morgongos med en varm och nyvaken Kira som har morgonfrilla och luktar som en blandning av lovikkavante, nytvättad ull och kärlek, det kan göra underverk med starten på dagen!
Kiras favoritsysselsättning är att springa lös i skogen och att åka till svärföräldrarna som skämmer bort henne med godsaker. :)
Hon har genomgått två patellaoperationer och all rehabilitering som följt, opererat pyometra som nu påverkat hennes päls så att hon klipps och inte längre ser helt rastypisk ut.
Nu har hon dessutom besvär med spondylos i ryggen, men hon strävar på.
10 år är ingen ålder i den här rasen, men det är väl om man får vara frisk.
Idag ska Kira få något riktigt gott att äta!
Grattis på 10-års dagen Kira!!
Hob-Nob's Fenouille "Kira"
Lite äldre bilder från 2011
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0