Besök av moster

Midsommarveckan var min moster uppe på besök, hon bor i Karlstad, men har ju den mesta släkten här.
Hela veckan flängde hon från hem till hem och alla ville naturligtvis hinna träffa henne. :-)
Vi åt middag hemma hos min bror, tog en härlig cykeltur till ett naturreservat och en hantverksshop.
Sedan på kvällen, åkte vi hem till mig (bara hon och jag) och surrade halva natten.
Hon är absolut den av mostrarna som står mig närmast, hon var också den som var med min mamma de sista veckorna i livet.
Jag är så glad att hon tog sig tid att hälsa på mig!
Är det någon som vet vad blomman/växten heter, den gröna som är här nedan ensam på bild? Den ska tydligen vara lite unik i det pyttelilla naturreservatet vi besökte. Jag skulle gärna vilja veta vad den heter och läsa mer om den! Som jag förstod det, så blommar den senare på sommaren, det här är ju fotat på midsommarhelgen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Det ser ut som en Lagertibast, eller någon annan sorts Tibast! Härligt med mostertid!

Svar: Lagertibast? Har aldrig hört namnet, ska googla och kolla lite bilder. Tack!
Agneta Ärlestig

2015-07-18 @ 17:05:45
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0