Lupiner

Det har ju varit rätt mycket skriverier i tidningarna om att Lupiner som egentligen inte tillhör vår fauna här, är skadliga för andra växter. Jag förstår, ingen vill väl att lupinerna ska ta över helt på bekostnad av våra vackra ängsblommor.
Jag har lupiner hemma och försöker nu begränsa deras framfart genom att klippa ner de innan frökapslarna torkar och faller ner. 
Att plocka in buketter av den vackra blomman är ju bara bra, då fröar inte de kvistarna i alla fall! :-)

Här är även en bild på min enormt vackra hibiskus! 
Det var innan jag fick ohyra, vita flygare på alla blommor i uterummet..:( Ja, så illa är det!
(Fotat 29/6-2015)
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Lupiner är vackra och fula slänter vid vägar full av lupiner är enormt vackert! Visst ska de inte ta över ängsblommorna, men det är möjligt.

2015-07-27 @ 09:07:39
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0