Så blev det lördag

Den här dagen hade jag bestämt mig för att kombinera Tassas långpromenad med att ta ett par cacher.
Började med att söka mig till ett litet berg jag aldrig varit på tidigare. Väl där uppe hittade jag cachen och fick även en fin utsikt över stan.
Det finns så mycket oupptäckt har jag märkt, hade ingen aning om alla promenadstigar runt det här berget, inte heller vissta jag om masten där uppe eller skyddsrummet som låg vid foten av berget.
Nästa cache jag siktade på blev en besvikelse. Bävrarna har förstört runt om och halva delen till cachen var försvunnen, så det gick inte att komma åt burken.
Gick vidare till nästa cache som heter "ormhotellet", det kändes olustiligt, men den var inte så farlig som det lät. 
Där ute på slätten, råkade Tassa plurra i ett djupt surdike och sedan kom ösregnet och då gav jag upp och åkte hem.
Efter att Tassa fått ett behövligt bad, lagade vi middag tillsammans jag och maken. Det blev beercanburger. 
Inte så himla speciellt som man hade trott efter alla bilder och recept som cirkulerat på fb, men tillräckligt gott för att vi kommer göra det igen i alla fall!!
En bra dag!
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Håller med om att Beercanburgaren ser supergod ut! Trots att bävrarna förstört cachen så måste jag säja att deras jobb var vackert!

2015-07-06 @ 19:19:18
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0