Vinprovning

Det finns en första gång för allt, vinprovning hade jag aldrig varit med om tidigare.
Jag fick det i present av min dotter och hennes pojkvän och jag blev glad över hur dom tänkt till och spenderat pengar på mig. <3
Jag och maken gjorde det här tillsammans och det blev en väldigt trevlig kväll.
Vinprovningen var i Systembolagets regi och den anordnades kvällstid mitt i butiken bland alla hyllor.
I början kände jag mig lite bortkommen, alla andra verkade ha varit med tidigare. Informationen om länder, olika dalgångar, druvor och jordmåner blev lite för svårt för mig, men det blev bättre när man lyssnat en stund.
Det godaste vinet för kvällen, var i alla fall det alkoholfria!
Väldigt intressant och jag kommer nog att åka på vinprovning fler gånger!
Tack för den roliga presenten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0