Föreningsteknik

Jag är ju väldigt engagerad i min rasklubb genom mitt sekreterarjobb i styrelsen. Jag lägger ner många timmar på det arbetet och har hela tiden försökt hitta vägar till att förenkla mitt uppdrag.
Det mesta handlar om okunskap, jag har helt enkelt inte kunskapen för att få till ett bra arbetsflöde.
Nu har jag äntligen fått gå en kurs i föreningsteknik och det kändes som ett stort kunskapslyft!
Äntligen har jag verktyg och vägar för vad mitt uppdrag är och hur jag ska göra det så bra som möjligt, både för klubben och för min egen arbetsbelastning.
Alla som sitter med i klubb och föreningsstyrelser borde få gå en sån här kurs.

Kursen hölls av Svenska kennelklubben och var en heldag på hotell Scandic i Umeå. Frukost, lunch och eftermiddagsfika bjöds det på - kändes ovanligt lyxigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0