Bröllop

Ett underbart vackert bröllop, som berörde många känslor,
samtidigt som brudparet lyckades få en ledig och avslappnad stämning.
Kärleken mellan dessa två är så vacker!
Önskar er all lycka i framtiden!
 


Och jag lyckades tygla mina nerver och höll ett tal! :O 
Jag pratade spontant från hjärtat, utan fusklapp, men dikten hade jag på papper. :-)

Det handlar om att vara ett och två på samma gång
Att vara sig själva, men delar av något större
Det handlar om att se kärlek i varandras ögon
Och att höra hemma var som helst tillsammans

Det handlar om att steka pannkakor och kramas
Att vardagen blir skimrande med den man älskar
Det handlar om händer som vill hålla varandra
Och om kroppar som vill somna och vakna tillsammans

Det handlar om ett val som egentligen är självklart
Att inte kunna tänka sig ett liv utan den andre
Det handlar om att behöva varandra
Och att alltid vilja vara tillsammans

 

                                                                 /Helena & Jonas Ferry


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0