Nytt i uterummet

Har en jättestor planteringslåda, där jag hade tomater från svärmor förra året. I år blev det inga tomater därifrån, men jag ville ha något i lådan i alla fall. (Jo, jag fick ju en tomatplanta i present av henne när jag tog examen, men den är inte uppdriven av henne och har dessutom fått nån ohyra, så den står ute för att inte smitta)
Åkte till Blomsterlandet och köpte en tomatplanta, flera olika chili och paprika och en physalisplanta.
Köpte också en gul blomma att ställa på bron. Har ingen aning om vad den heter?

Jag tog även fram mina två Tavelsjöodjur-barn (Har ett stort också, därför kallas dessa för barnen)
De har vi fått i gåva av Bosse och Katarina som äger Blå Eld, när maken hjälpte dem med nåt för några år sedan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0