Paris 1

Så var det dags för vår Parisweekend! Livet har varit intensivt och fyllt med jobb och studier, vi hade inte hunnit längta och ladda upp riktigt som man vanligen gör inför en resa. Men det gjorde inget, nu var vi på väg, bara jag och maken ensamma, utan måsten!
Vi tog första flyget från Umeå, tidigt som sjutton! Hoppade över frukosten för att äta på Arlanda i stället. Maken som reser så mycket har tillgång till SAS-loungen, vilken lyx! Gratis frukost, som värsta hotellfrukostbuffén! (Jag kanske inte ska gnälla så mycket över makens jobb? ;-) )

Vi hade en del väntetid vid ett flygbyte, så jag blev hungrig igen och ville testa maten på planet. Det är ju sällan någon höjdare, men lite vin till gjorde susen!
Så var vi framme i Paris och på flygplatsen fick jag se det första eiffeltornet (ett reklamställ)

 
Vi hade genom hotellet bokat transport från flygplatsen. Lite häftig upplevelse då det kom en snygg kostymklädd chaufför som tog min väska och körde oss med en fet svart bil. Jag kände mig som en filmstjärna!
Hotellet var jättefint! Ligger mitt i fina Montmartre som är känt som Paris konstnärsområde.
maken hade plockst fram sin romantiska sida och ordnat bubbel, kakor och en jättefin bukett av rosor på rummet! <3
Vi hade utsikt så att vi såg Eiffeltornet från de fina dubbeldörrarna i den franska balkongen. Såå nöjd över hotellrummet!! (till och med kaffekokare och det ger pluspoäng!)
Bland det första jag gjorde när jag fick tillgång till wifi, var att kolla hur det såg ut med geocacher.
 

Kommentarer
Postat av: Bosse Lidén

Både litet och stort Eiffeltorn. Måste vara skönt att få känna sig som en moviestar. Hoppas er weekend fortsätter i samma stil.

Svar: Vet inte om jag kände mig som en filmstjärna hela helgen, men minst lika nöjd i alla fall!
Agneta Ärlestig

2016-05-14 @ 11:06:53
URL: http://bosseliden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0