Paris 7

Den fina restaurangen uppe på hotellets högsta våning, den var alltid fullbokad och vi hade verkligen tur att vi ens fick ett bord! Men när vi kom upp så gullade vi med den snälle köksmästaren och fick oss ett fönsterbord dessutom! :-)
Vi åt väldigt god mat, nu när jag ser bilderna inser jag att jag inte kommer ihåg vad maken beställde in, nåt kött? Men jag beställde anka i alla fall och det var gott! Vi tog två olika efterrätter och smakade av varandra. 
Utsikten när solen gick ner över Paris var slående vacker, det går inte riktigt att återge med mobilbilder, ni får ha lite fantasi helt enkelt!
Just innan sängdags såg jag från fönstret i vårt hotellrum att Eiffeltornet var vackert belyst och en strålkastare på toppen svängde runt. Det var ju nästan lönlöst att fånga på bild...hehe. 
 
Dagen efter var fantastiskt rolig! Jag hade tre saker på min önskelista över saker jag ville göra i Paris, det ena var ju att ta en geocache, vilket jag fick göra. Det andra var att få besöka Primark, ett lågprisvaruhus som finns i London, Berlin och Paris bland annat. 
Vi kollade upp på kartan vart det låg, och traskade iväg. Skulle till en tunnelbanenedgång en bit bort, men gick lite vilse en stund (gick faktiskt i en cirkel utan att vi märkte det! :O )
Efter en förmiddagskaffe, kom fram dit vi tänkt oss och skulle gå sista biten till Primark.
På kartan såg vi att vi skulle över floden Seine och sedan ta höger. Det var bara det att Seine var bredare än vi tänkt oss, så när bron tog slut och vi svängde höger - var vi på en Ö mitt i Seine. Det tog en bra stund innan vi upptäckte misstaget, vilket resulterade i att vi fick gå runt hela ön för att komma till en bro till slut! ha,ha, så galet! Det var inte ens vackert på ön! 
När vi efter många extra km till slut kom fram till Primark, var vi så hungriga att vi kastade oss in på första bästa hamburgerhak!
Handlade lite på Primark i alla fall och jag var nöjd.
Vi fick i alla fall ordentligt med motion och samtidigt se en stor del av stan.
På sista bilden ser ni en lustig hundrastplats. Det fanns lite var stans, en sandig fyrkant med kisstolpar i mitten. Kanske inte är så himla kul att vara hund inne i centrala Paris tänker jag.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0