Lycksele-weekend 2

Vi tog lite sovmorgon innan vi gick ner för hotellfrukosten. Lite besviken blev jag på den faktiskt, jag tycker att det är viktigt att frukostbufféer hålls fräscha och fylls på. Jag var också så himla sugen på kokt ägg, men alla ägg jag provade att skala, var knappt löskokta ens och jag ville ha hårdkokt.
Dagen bestod av promenader, lite shopping och en massa surrande!
På eftermiddagen satte vi oss i hotellbaren och beställde in lite goda fritterade snacks och ett glas vin. 
 
Vid 15-tiden började det strömma in folk på hotellet, det blev kö i baren, kö i receptionen, kö till hissen!
Vi gick upp till rummet och gjorde oss i ordning för kvällen.
I showpaketet ingick det trerätters buffé, så vi gick ner i god tid för att kunna njuta av den. Men besvikelsen från morgonens frukost övergick snabbt till irritation. Det blev lång kö för att få komma in till restaurangen, sedan blev vi placerade längst in i ett trångt hörn, man fick inte sitta vart man ville.
Att få sig lite mat var ett konststycke i sig. Vi köade i 25 minuter för att komma fram till buffématen och det var stökigt bland faten, maten var kall och vissa fat var tomma. 
Eftersom det var sån kö, tog man ju allt på en gång, det var liksom inte tal om att gå ett varv till med den kön!
Maken hade sagt att han skulle bjud oss på en konjak, men även i baren var dte lång kö. 

Vi hade i alla fall tur med våra bordskamrater, de var trevliga och vi hängde med dem resten av kvällen.
När Creedense sedan skulle uppträda, så städades våra bord bort och vi blev utan sittplatser. Mycket dåligt arrangerat kan jag tycka!
Nåja, Creedense var bra, men mycket av kvällen gick åt till att vara irriterad. Det blev en tidig kväll kan jag säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0