En egen Kåsa

I flera års tid har jag stört mig på att maken som är så mycket ute i skog och mark, fiskar och jagar mm, har en sån ful "kåsa" i ryggsäcken!!
Han använder en sån där av plast, som man kan vika ner kanterna på - extremt ful!!
När han fyllde 50 år, tänkte jag och barnen köpa honom en riktigt fin träkåsa, men fick hicka när vi såg priserna! (Vi kollade på hantverksbutiken i stan)
Nu när vi var ute på våra små korta vandringar, så sammanföll det med vår bröllopsdag och jag föreslog att vi skulle köpa en kåsa på Slöjdarnas hus som vi i alla fall åkte förbi.
Men snopna blev vi, då de inte hade några kåsor där?
Då kom vi på att en farbror i byn brukar ha såna hemma. Han är egentligen knivtillverkare, men har lite annat också.
Så, samma kväll åkte maken och köpte två kåsor hos honom, en åt oss var! Vi bad honom också att bränna in vårt bröllopsdatum, så att de skulle kännas mera personliga! <3

Maken kom inte bara hem med kåsorna, han köpte även en fin jaktkniv! 
Känner mig så nöjd över sakerna, kaffet blir ju så mycket godare när man dricker ur en riktig Kåsa!
Kåsorna är tillverkade i Finsk masurbjörk och det blir så vackert mönster av masurbjörken!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0