Torrbergsstugan

Häromdagen träffade jag Ingela, min kompis som också har Berger des pyréneés!
Det var länge sedan vi träffades, det har mest blivit att prata i telefon under min utbildningstid. Det är först nu när jag är klar med utbildningen som jag börjar förstå hur mycket tid jag la ner på den.
Nåja, vi bestämde oss för att gå upp till Torrbergsstugan efter Tavelsjöleden.
Det är en stuga som är öppen med servering på vintern och är mycket populär för skoteråkare.
Man kan gå från flera olika håll, men vi valde den korta vägen från Selet.
 
Utedasset vid Torrbergsstugan är en liten sevärdhet i sig. Väldigt speciellt inrett och med en historia om bygget med rivningsvirke från Hagagården i Umeå. Det är en ren (ja, det är alltid rent där inne) fröjd att besöka dasset!

På vägen ner från berget fick vi för oss att leta svamp. Vi gick länge i skogen och kikade och letade, men inte en endaste kantarell fick vi syn på. Däremot lyckades både jag och Tassa plurra. Jag halkade på en rot och stöp på knä i det blöta. Tassa missbedömde ett hopp över ett dike och landade med nosen djupt i dyn. :D

Just innan vi kom fram till bilarna igen, så svängde vi av där det stod "grundkurs i träförädlig"? Vet inte riktigt vad det var faktiskt, ett stort inhängnat område med planterade träd och skyltar med information om olika korsningar? 
 
En jättetrevlig dag! Det är alltid trevligt att träffa Ingela och hennes hundar. Nu bestämde vi att vi ska försöka få till en promenad igen innan snön kommer. Det är inte alltid så lätt att hitta passande dagar då vi jobbar så olika, men vi ska försöka.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma bläckfisk

Vilken härlig dag! Underbar natur och söta hundar!

2016-09-18 @ 14:53:05
URL: http://mammablackfisk.blogg.se
Postat av: mammakero

Vilken härlig promenad i det höstligt vackra landskapet!

2016-09-21 @ 14:55:16
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Bosse Lidén

Jag fylls av så mycket nostalgi när jag ser dina bilder och läser texten.
Trevlig helg.

Svar: Tack för att du tittat in och kommenterar här Bosse!! Det gör mig glad!
Agneta Ärlestig

2016-09-23 @ 18:09:38
URL: http://bosseliden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0