Uterummet, det kommer fikon!

Det växer och frodas i uterummet, blommorna där mår bättre när det inte är så vansinnigt varmt.
Jag älskar mitt fikonträd, och nu såg jag att det börjat komma fikon!? Visserligen bara miniknoppar, men jag blev glad i alla fall. 
Dessvärre har trädet fått lite spinn och det är inte kul. Jag duschar och behandlar, använder lite gift också som är så tufft att några blad fallit av. 

De andra växterna verkar må bra, blommar fortfarande för fullt! Tomatplantan har helt plötsligt bestämt sig för att växa enormt och producerar tomater för fullt! 
Vindruvsrankan lever, men den är såå tanig. Vi får se hur det går med den i framtiden.
Björnbär blev det rätt många faktiskt och nu ska jag läsa på hur den plantan ska beskäras.

På sista bilden ser ni min ingefäraplanta! Jag stoppade ner två bitar gammal ingefära jag hade hemma och den har vuxit bra. Den är inte vacker alls, men det ska bli kul att se om ingefärabitarna går att ta upp och äta igen. 
 
Vi har haft några nätter med frost, men i uterummet har det inte varit minusgrader än. Jag räknar med att växterna ska klara sig där inne några veckor till.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0