Ett fikon!!

Mitt kära fikonträd som jag vårdar så ömt!
Jag har burit det in och ut för att skydda mot de kalla nätterna och bjuda på sol och värme, pysslat och skött om. (Och säkrat blomjorden från kattens grävningar.)
Tre st fikon har kommit och ett var moget nu! 
Var tvungen att smaka, fast jag egentligen inte gillar färska fikon. 
men om det blir fikon fler gånger, det vet jag inte. Nackdelen med uterum, är ju att växterna inte pollineras. Men hur fikon blir till - det vet jag faktiskt inte?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vad kul med egna fikon! Jag har aldrig haft såna så jag vet inte när de är mogna!

Svar: Det visste inte jag heller, men det ramlade av kvisten och när jag skar i det såg jag att det var moget. :D
Agneta Ärlestig

2017-05-01 @ 19:37:46
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0