stackars pionerna

Hagel och häftiga regnskurar är inget pionerna klarar, så nu var det över för dem i år.
Men mitt Limeträd blommar så fint och det doftar så himla gott!

Åkte en sista gång till blomstertorgets utförsäljning och köpte dill, oregano, citronmeliss och en extra mynta. Kryddor är fint, även om man inte hinner använda och äta upp allt.
Köpte även nya växter i stället för penséerna på bron.Priserna var typ nästan gratis, så jag bryr mig inte om att folk säger att sommaren är slut.

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camlla

Härligt att se vilka gröna fingrar du fått och följa ditt växande intresse för växter. Klart man ska njuta av det gröna å länge man kan och Man kan vara i trädgård och och ta vara på det skogen ger. Vi är ju några som har semester än 🌻🍄

Svar: Nämen, hej! Visste inte att du läste min blogg. Då är du kanske en av alla mina 14 trogna läsare? ;-)
Agneta Ärlestig

2017-08-15 @ 20:13:24
Postat av: mammakero

Du kan torka pionernas kronblad, de håller färgen länge och är snyggt att ha i en snygg glasburk. Tyvärr doftar inte bladen som torkade.

Svar: Kan man? Som jag gjorde med rosenbladen? Det får bli nästa år jag provar det, för nu är allt borta. :D
Agneta Ärlestig

2017-08-16 @ 17:41:10
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0