Vildmarksvägen del 4

Jag vaknade till en underbar utsikt över sjön. Maken hade varit ute tidigt på morgonen och fiskat ett par timmar, så jag tog Tassa ner till stranden för att möta honom.
Någon fisk fick han inte, men jag gissar att han njöt av den tidiga morgonen i alla fall.

Vi åt frukost och städade ur stugan. Men just när vi skulle åka, kände jag att jag var tvungen att fota lite extra bilder över sjön! Visst är det vackert!
 
Eftersom vi endast var 6 km från Norge, så bestämde vi att vi skulle köra till gränsen, bara för skojs skull. 
På vägen dit körde vi om en lång rad med turridning på häst. Man får vara väldigt försiktig när man passerar hästarna.
 
Sedan åkte vi vidare efter Vildmarksvägen tills vi blev lunchhungriga. Vi hittade ett helt perfekt ställe vid en turkosblå fors. (vet inte vad den heter eller exakt var den ligger?)
Där kunde vi ha Tassa lös och då mår hon som bäst. Vi gjorde mackor i mackjärnet, fiskade lite och drack en kanna kaffe.
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Så vackra bilder på den spegelblanka sjön! Sotpanna och smörgåsjärn över öppen eld - underbart!

Svar: Äta ute är det bästa som finns! :D
Agneta Ärlestig

2017-08-05 @ 10:32:01
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0