Långpromenad på isbanan.

En dag bad jag maken skjutsa mig in till byn, för att jag skulle kunna ta en långpromenad hemåt på isen. Det var underbart väder, lite kyligt men solen tittade fram mellan molnen. 
Det var mycket längre än jag trodde, nästan en mil.
Massvis med folk ute på banan en lördag. Mitt på sjön, där banan bildar en korsning eftersom det är plogat som en åtta. Där står de och säljer korv varje helg!
Planen är att jag ska ta mig ut på isen fler gånger. Nu när ryggen är bättre, så tänker jag prova att sparka nån dag.
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vilket vackert väder att promenera på isen! Såg underbart ut!
Vad kul att det var många andra där med.
Nej, vi har inte blivit beviljade något, vi hade bara skickat in ansökan.
Jag torkade blombladen genom att lägga ut ett tunt lager på ett stort fat och lät det stå framme i 4 dagar. Rörde om varje gång jag gick förbi.

Svar: Då ska jag också prova med mina rosor, tack!
Agneta Ärlestig

2017-02-05 @ 15:55:14
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0