Fyrfota djur

Häromdagen när jag var ute och gick, så såg jag spår av vad jag trodde var älgar. Jag fotade spåren och visade maken, för det var helt nära vårt hus och jag blev förvånad över att jag kunde räkna till spår av fyra djur. Jag tyckte dessutom att spåren ute på åkern inte riktigt stämde med hur älgar brukar göra.
Men så två dagar senare, fick jag se en ren, en vit ren! Då förstod jag att det var renar som gjort spåren..:-)
Renen är fotad då jag befiner mig bara 300 meter från vårt hus och jag såg senare att det var spår helt utanför vårt hus också.
 
Jag ber om ursäkt, det är fotat med mobilen och jag ser ju nu att man knappt ser renen! Vilken tur att jag skrivit vad som är på bilderna! :O
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

En vit ren! Det har jag aldrig sett förr! Hade den kompisar eller var den själv?

Svar: Den här var helt ensam, men några dagar senare anslöt den sig till en flock längre bort. Säkert hade den kommit bort sig lite från den.
Agneta Ärlestig

2017-02-02 @ 18:51:20
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0