Isbanan i Tavelsjö

Vi har några eldsjälar i byn, som förra året plogade upp en lång skridskobana på sjön. Den blev omåttligt populär!
I år har de utökat, kommunen har bidragit lite med maskiner, men annars är det mest ideellt arbete.
De plogar och grejar ibland hela nätter och får inte ett öre betalt. En eloge till sådana människor!
Jag har suktat efter att promenera på den där isbanan, men ryggskottet kom emellan.
Men så en lördag, hade jag både möjlighet och ork.
Hela slingan är 2 mil lång, men det är plogat i form av en åtta, så man kan välja hur långt man vill färdas.
Det här är bara en dag efter det stora snöovädret, så de hade inte hunnit plga riktigt färdigt på min sida av sjön.
Se så vackert!

Hela min promenad blev 7,5 km, jag har ju en bit att gå innan jag kommer ut på sjön också. Ett vackert konstverk blev det av en isklump i solsken! 
 
Är ni nyfikna på isbanan, så leta efter deras sida på fb, den heter Tavelsjö AIK isbana. Där finns all information ni behöver. Nu går det även gratis buss från Umeå varje lördag! (som Umeå Energi sponsrat till tror jag)
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vilka vackra vinterbilder! Härligt att promenera där. Plogat gör det bara ännu härligare!

2017-01-28 @ 16:54:56
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0