Olycka

Julaftonskvällen slutade vädligt tråkigt. Tassa var ivrig när hon skulle ut och rastas och fastnade med en klo i gallertrappen hemma hos svärföräldrarna. Först trodde jag att vi skulle vara tvungna att åka akut till jourveterinären, det ser ju väldigt illa ut då det blöder så mycket. Men när jag kunde undersöka bättre så bestämde vi att avvakta. Dagen efter kontaktade jag jourveterinären på telefon och han gav oss rådet att vänta tills det blev vardag. Tassa hade inte speciellt ont, annars skulle vi ju ha åkt.
På första vardagen fick vi tid hos veterinären och nu är hon bra i klon :-)
På kvällen den dagen, gick vi på bio nästan hela släkten! Vi såg 101-åringen. Den hade fått dålig kritik i tidningarna, men salongen var fullsatt och jag tyckte då att den var bra!

 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Som tur var så blev det inte så illa för Tassa, som det kunde ha varit. Kul med biobesök!

Svar: Ja, bio är trevligt men det är så sällan jag går, tycker det är mycket pengar faktiskt och det går lika bra att se filmerna hemma senare. Men nån gång per år blir det ju minst.
Agneta Ärlestig

2017-01-21 @ 15:43:25
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0