Stockholmsweekend! del 3

Vi gick tillbaka till hotellet för att vila och fräscha upp oss lite innan kvällen. hade bokat bort på en restaurang jag hade fått tips om, den lät väldigt spännande! Vi bokade bordet sent, både för att vi åt så sen lunch, men också för att vi skulle ha gott om tid på oss att gå dit.
Restaurangen heter Pane Vino och ligger på Södermalm, det var väl kanske 4-5 km att gå från vårt hotell.
På vägen dit, såg vi lite fina juldekorationer i form av lysande älgar nere på "plattan". Var inte så lätt att fota dem.

Vägen till restaurangen blev sedn en naturlig pubrunda, där vi stannade för vätskekontroll ett par gånger.
Väl framme på Pane Vino, var vårt bord inte riktigt klart, så vi satte oss i baren med lite prosecco och hade fin utsikt över allt gott som tillagades och serverades.
När vi sedan fick vårt bord, hade vi redan tänkt ut vad vi ville äta. Och jag säger bara det, vilken mat!!! Det var kanske inga budgetpriser, men maten var värd varje krona - så underbart gott!! 
Rekommenderar verkligen den restaurangen och får jag bara möjlighet, ska jag besöka den igen!
 
Mätta och belåtna och med en hel del vin i kroppen, så blev det tunnelbana hem till hotellet. Vilken härlig dag! Så intensiv och med så mycket fint tillsammans med goda vännerna! Somnade ovaggad kan jag säga..;-)

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vilken helg ni hade! Underbart helt enkelt!

2017-01-15 @ 16:48:27
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0